15 Nisan 2012

O Aslında İçimizen Biri: Cengiz Biçer Röportajımız

Mesut Özil'llerin İlkay Gündoğan'ların Serdar Taşçı'ların milli takım tercihlerinin tartışıldığı bir ortamda çok uzaklarda olmayan ama çokta gündemde olmayan bir isimdi Cengiz Biçer.
İsviçre'de doğup, Liechtenstein'da büyümüş, futbol eğitimini yurt dışında almış, milli takım tercihini Liechtenstein yana kullanmış ama kalbi Türkiye için çarpan bir gurbetçiydi.Değişik tecrübeler edinmiş, oynadığı takımlarda belli kategorilerde şampiyonluk yaşamış, bir ara St. Pauli ile flört etmiş, sonra memleketimiz takımlarından Samsunspor'un formasını bir sezon terletmiş, ve son olaraktan yolu dönmüş dolaşmış Mersin'e düşmüş.

O bu tecrübeden hiç pişman değil.İki sezondur oynadığı Mersin İdman Yurdu'nda son iki resmi maçta forma şansı bulsa da, yerini ve yedek kulübesini hiç yadırgamıyor.Şu anda takımımızda 3. kaleci durumunda bulunan ama son iki maçta gösterdiği performansla takımda daha önemli bir konuma gelebilecek olan Cengiz Biçer ile küçük bir sohbet gerçekleştirdik.Zaman sıkıntımızdan ötürü sorularımız biraz kısa oldu ama keyifliydi.Kendisine burdan bir kez daha teşekkürlerimizi sunuyoruz.İşte Cengiz'in bize yaptığı samimi açıklamalar;

*Merhaba Cengiz.Biraz klasik olacak ama ligimizin gurbetçilerindensin.Bu durum senin futbolunu etkiliyor mu?
Yurt dışında doğmuş olsam da benim için her zaman Vatanım Türkiyedir, ve bu nedenle Türkiye'de futbol oynadığım için çok mutluyum.
 
(Taraftar Sorumuz)
*Sehic ve Hakan iyi bir sezon geçirdi.Kendini kale için ne kadar şanslı görüyorsun.Samimi manada bu takımda mutlu musun.
Hakan Abi ve Sehic, ikiside iyi kaleciler, onlarla çok iyi bir ekip olduğumuzu düşünüyorum, 3 farklı kaleci eğitimi alan, ama 3 ayrı Milli Takımlarda oynayan kalecileriz ve kendimizi geliştirmek için bunun avantajlarını çok iyi kullanıyoruz.

*İsviçre doğumlusun ama Liechtenstein milli takımını tercih ettin.Bu seçiminde sırf milli formayı giyme arzusu mu etkili oldu? Ve bu seçiminin öyküsünü kısaca anlatır mısın?
Ben İsviçre'de doğmama rağmen Liechtenstein'da büyüdüm.Futbol hayatıma Liechtenstein'de başladım ve miniklerden sonra hep aynı takımda forma giydim.Genç takımlarda çok şampiyonluk yaşadım .Daha sonra A Takıma alındım ve oynamaya başladığım zaman Ümit Milli Takıma seçildim ve kabul ettim.Gönül isterdi ki Türk Milli Takımı formasını giyeyim ama sonuçta bir Milleti temsil ediyorum.Her zaman Liechtenstein için elimden gelenin en iyisini yapmaya çalışıyorum ve bu formayı da gururla taşıyorum!

*Türkiyede kaleci olmanın zorluklarını ne kadar hissediyorsun?
Her ülkede olduğu gibi Türkiye'de de futbolun ve kaleci olmanın özellikle zorlukları vardır.Türkiye, çok başarıya dayanıklı bir ülke! Kalıcı olmak istiyorsan başarılı olmak zorundasın ama Türkiye'de kaleci olmanın güzel tarafları bence zorluklarından daha fazla! İşimi çok severek yapıyorum ve inşallah daha da başarılı olacağıma inanıyorum!

*Olumlu yada olumsuz manada taraftar ve medya baskısı performansını etkiliyor mu?
Öncelikle taraftarlarımıza bu geçen son 2 sezon için çok teşekkür etmek istiyorum .Süper lige çıkmamızda ki büyük destekçimiz olan taraftarlarımız bu senede bizi hiç yalnız bırakmadılar.Onların sevgisini ve desteğini hissetmek bize güç veriyor.Onlardan her zaman arkamızda olmalarını istiyorum, çünkü hem Mersin İdman Yurdu hem de taraftarlarımız başarıyı hak ediyorlar !

*Türkiye'deki ilk forma giydiğin maç hangisiydi.Neler hissettin.Sence performansın nasıldı?
Türkiye'deki ilk maçım Samsunspor formasıyla Bank asya 1. Lig'de Karabükspor'a karşıydı, çok iyi bir takım kurup şampiyon olmuşlardı o zaman, benim için ayrı bir yeri var, 3-3 bitmişti maç!

*Peki Mersin İdman Yurdu’na transferin nasıl gerçekleşti?
Samsunspor'da oynadığım dönemde sürekli Milli Takıma gidip geliyordum.Orada oynadığım maçları takip eden Yüksel Hoca lig bitiminde menajerimi arayarak beni mutlaka Mersin'de görmek istediğini söylemişti.Menajerim beni aradı ve Mersin'i düşünür müsün dedi.Hedefin Şampiyonluk olduğunu biliyordum Mersin'de ve bende seve seve kabul ettim.Hayatımda verdiğim en doğru kararlardan biri budur!
 
*Sürekli yedek beklemek nasıl bir duygu?Umutsuzluk yaratıyor mu?
Sezona başladığımızda bu konuyu hocamla konuştum, bana güvendiğini ve takımda kalmamı istediğini söyledi.Bende Mersin İdman Yurdu'nda başarılı olmak istediğimi söyledim.Bu sezon bana çok şey kazandırdı, çok iyi bir tecrübe edindim.Hocam birçok maçda 18 kişilik maç kadrosuna beni dahil etti ve hem takım hemde Teknik heyet bana güvendiklerini gösterdiler.Son 2 maçda hocamın bana verdiği şansı iyi değerlendirdiğimi düşünüyorum ve teşekkür etmek istiyorum.Hocama bana verdiği güven için ve taraftarlarımıza bana verdikleri destek ve sevgi için!
İnşallah gelecek sezon Mersin İdman Yurdu için daha başarılı bir sezon olacak.

*Peki Cengiz, alt yapı eğitimini Avrupa'da aldın ayrıca İsviçre Ligi'nde forma giydin.Türkiye'deki futbola akış açısı Avrupa ya göre farklı mı?
Türkiye'de insanlar futbola aşık ama Avrupa'da futbol bu kadar aşırı derecede önemli görünmüyor.Takımlarına destek verselerde, Türkiye'deki kadar futbol sevdalısı başka bir ülke var mı bilmiyorum.Bu nedenle Türkiye'de oynamaktan çok mutluyum çünkü bende futbola aşığım!

*Mersin’i şehir olarak nasıl buldun? 
Mersin çok güzel bir şehir ve şuan bile gelişmekte.Gelecek senelerde sadece Türkiye'nin değil Avrupa'nında gözde şehirlerinden biri olacaktır

*Peki Mersin İdman Yurdu’nun ateşli taraftar grubu Kırmızı Şeytanlar?
Onlar Arma Aşığı.İnşallah her zaman takımlarına sahip çıkarlar.İyi ve kötü günde destek olurlar.Onları her maçta stadda görmek, onların desteğini hissetmek bizlere güç veriyor!
 
Biraz soluk alalım diyoruz ve futbolun dışına çıkıyoruz.

*Mersin’in bir klasiği olan tantuni hakkında neler düşünüyorsun?
Tantuniyi çok severim ve sevmeyen yoktur diye düşünüyorum.( :=) Gülüyor)
 

 *Tantuni dışında en beğendiğin yemekler diye sorsam.
Hmm.....(Düşünüyor) Cevap: Yemek seçmiyorum.
Biraz futbol aktüalite diyoruz.Ve sohbetimize devam ediyoruz.
*En beğendiğin futbolcu?
Zidane - Evra - Puyol - Benzema! Gülerek cevap veriyor. V. Valdes

*Örnek aldığın yada idolündeki kaleci?
Viktor Valdes

*En beğendiğin teknik adam?
Pep Guardiola

*En sevdiğin stat?
Borussia Dortmund'un stadı; Westfalenstadion

*En sevdiğin takım arkadaşın kim?
Hepsiyle çok iyi arkadaşız, hepsi çok iyi futbolcu ve çok iyi karakterlere sahipler.Çok uyumlu bir arkadaşlık ortamı var.Ama İbrahim Sehic'le daha yakınız:Zamanımızın büyük bir bölümünü birlikte geçiriyoruz..

*Spor programlarını takip ediyor musun? En beğendiğin programlar?
Evet takip ediyorum ama özellikle takip ettiğim bir program yok.Genelde rakiplerimizin maçlarını izlerim ve Bank Asya ligini takip ederim.Avrupa liglerindense, Almanya, İsviçre, İngiltere ve İspanya'yı takip ediyorum.

Sohbetimiz tekrar aktif olarak futbola dönüyor ister istemez.
*Sezon bitti ve Mersin İdman Yurdu'nda köklü bir değişimden bahsediliyor.Takımdaki geleceğin hakkında bizlere biraz bilgi verirmisin.
Benim Mersin İdman Yurdu ile 2015 sezonuna kadar sözleşmem bulunuyor.İnşallah sözleşmem sona erene kadar burada kalıcı ve başarılı olmak isterim.Mersin idman Yurdu'ndan ayrılmayı kesinlikle düşünmüyorumda istemiyorumda.

*Bu sezonki Mersin İdman Yurdu’nun ligdeki performansı sence nasıldı?
Nurullah Hocamız  sezon başında çok iyi bir kadro kurdu.Birbiriyle çok oyumlu bir kadro seçti ve  Nurullah Hoca bize çok güvendi.Belki bir kaç şanssız sakatlık yaşamasaydık ve biraz daha şanslı olsaydık şuan ligde çok farklı yerlerde olabilirdik.Bu zor durumda ve bu seneki özellikle zor olan lig maratonunda ligde kaldığımız için mutluyuz.İnşallah seneye daha iyisini başarmak için çok çalışacağız.

*Peki geçen sezon ki şampiyonluktan sonra hayatında neler değişti? 
Futbol hayatımda şuana kadar yaşadığım en güzel şampiyonluktu.Şuan anlatmak istesem de anlatamam.. Çok farklı bir duyguydu benim-bizim için.. 

*Son iki maçta forma giydin.Nasıl bir duygu yaşadın.Performansını nasıl değerlendiriyorsun?
Son 2 maçda hocam bana görev verdi.Aldığım çok olumlu tepkiler oldu.Hem sağ olsun taraftarlarımız, hem yerel ve ulusal medya, ve takım içinden. Herkese bana bu güveni verdikleri için teşekkür ediyorum.Bu formayı giymek, taşımak ve bu forma için ter dökmek çok farklı bir duygu.Her zaman elimden gelenin en iyisini yapmaya çalıştım ve çalışacağım.
İnşallah ilerleyen zamanlarda Mersin İdman yurdu için dahada başarılı olmak isterim !
 

*Türkiye Milli Takımı'nın son zamanlarda bazı sıkıntıları var.Sen Milli Takımımızın geleceğini nasıl görüyorsun?
Türkiye gibi futbol aşığı bir  ülkenin Milli Takımı'nın çok farklı yerlerde olması gerekiyor diye düşünüyorum.Şu anki durumu üzücü tabi ama inşallah ilerleyen zamanlarda Milli Takımımızı da iyi yerlerde görürüz!

*Türkiye'deki antrenman sahaları ve alt yapıyı nasıl değerlendiriyorsun.Ne gibi sıkıntılar mevcut?
Türkiye'de biraz o konuda sıkıntıların olduğunu düşünüyorum.Tesis olsun, sahalar olsun bir çok takımda, oynadıkları lige uygun değil.Bu bence çok önemli bir nokta ve takımların özellikle dikkat etmesi gereken bir konu.Bir takım başarılı olmak istiyorsa yapılanma ve kurumsallaşma çok önemlidir.

Sohbetin bu kısmında biraz daha can alıcı bir konuya girdik.İşte Cengiz'in konuyla alakalı kısa ve öz cevabı;

*Türkiye'de ki şike iddialarıyla ilgili ne düşünüyorsun?
Türk futboluna çok zarar verdiğini düşünüyorum..
Böyle şeylerin yaşanması tabi üzücü ve futbolu her anlamda etkiliyor.İnşallah gelecekte böyle şeyleri Türk Futbolunda yaşamayız.. !

Son bir soru ile sohbetimizi bitiriyoruz.

*Şu ana kadar ki futbol hayatında unutamadığın maç hangisiydi?
Türkiye U21 - Liechtenstein U21 (Adana'da oynadığım maç)

Kısıtlı zamanına rağmen bize vakit ayırdığı için ayrıca samimi cevaplarından ötürü Cengiz'e bir kez daha teşekkürlerimizi sunuyoruz.Kendisine futbol hayatında başarılarının devamını diliyoruz.

Röportaj: Hasan DOĞAN

4 yorum:

turkusev dedi ki...

Ustam böyle Röportajlarin devamini bekliyorum

reddevilsblog dedi ki...

Fırat kardeşim önümüzdeki günlerde devamı gelecek inşallah.Şimdi Galatasaray'ın ve Mersin İdman Yurdu'nun eski kalecisi Kerem İnan ile görüşüyorum.Teklifimi kabul ederse inşallah onunlada bir röportaj yapacağım.

turkusev dedi ki...

Taffarelden sonra hep Kerem'in Galasaray kalesini korumasini beklemisimdim. güzel bir röportaj olacagi kesin

reddevilsblog dedi ki...

İnşallah güzel olacak.A2 takımdan bir kaç genç arkadaş ve Miy eski oyuncusu Tarkan abi ilede bir röportaj yapacağız.Bu yaz genelde Avrupa Şampiyonası ve röportajlarla geçecek.Ara arada takımdan ve transferlerden haberler geçeceğim.Önümüzdeki ayda bir stad yazısı daha var.Proje müdürüyle küçük bir söyleşi ayarlamayı ardındanda eski hakem Vedat Yüksel ile bir röportaj yapacağım...