29 Ekim 2012

Taraftar Analizleri # İBB Maçı



OH BE !

Başlık ne atayım diye düşündüm. Sanırım 223 gün sonra gelen galibiyet için en güzel başlık bu olurdu.
Bayrammış seyranmış ne fark eder ki. Hepimizin ortak faydası değil midir futbol ? Ve hepimizin ortak faydası değil midir tuttuğumuz takımımız,sevinçlerimiz,üzüntülerimiz ? Bayrama ne yalan söyleyelim üzüntülü girdik, sebebi maalesef Kasımpaşa karşısında hiç de hak edilmeyen 1 puandı.

Televizyonu açtığımda tribünlerin doluluğunu görünce şunu anladım ki bu şehir takım kötü gittiğinde desteğini hiçbir zaman esirgemiyor. Tamam son yıllarda tribünümüz düşüşte beklenen verimi alamıyoruz ama bu gerçekten gözden kaçırılmaması gereken bir olay. 11.000 in üzerinde bir seyirci sayısı vardı. Umarım sevgili yönetim bundan ibret almıştır da bundan sonra bilet fiyatlarını bu düzeyde tutarlar. 

Kasımpaşa maçının 11’i ile başladık maça. İBB’nin kapalı savunması ve kanatları engellemesi sebebiyle ileriye bir türlü istediğimiz hücumları yapamayışımız yüzünden beklenilen tempoda başlayamadık. İBB kanatlardan gelmeye çalışsa da Ivan’ın  gol pozisyonunda gösterdiği mücadele Culio’nun önüne attığı ara pas ve tekrar Ivan’ın yaptığı ortayla Mersinli Nobre harika bir kafa vuruşuyla bizleri kendimize getirdi. İkinci yarıda Nduka’nın  rakibini çalımlamasıyla Nobre’ye sadece dokunmak kaldı.

Tek tek oyuncu analizlerine değinmek istemiyorum ama Nobre ve Nduka bugün gerçekten muhteşemdi. Özellikle Nduka sadece hücumda değil geriye gelip yardım etmesiyle bence artık 11’i kolay kolay bırakmaz. Nitekim Nurullah Hocanın Nduka’yı geçen sezon sık sık kesmesinin sebebi hücumda topu kaybettikten sonra mücadeleyi hemen bırakması ve geriye yardım etmemesiydi.


Nobre Nobre Nobre… 

Ona gerçekten söyleyecek söz yok. İnsan gözleriyle şahit oluyor, adam her yerde.  Akılcı oyunu sayesinde pozisyon alımı çok iyi, hava toplarındaki hakimiyetini bence söylemeye gerek yok. Bazen bakıyoruz defansta bir stoper gibiydi. Mehmet Demirkol’un da ifade ettiği gibi “ Bu Nobre Milli takımda oynar.” Hele hele milli takımda pivot santrafor sıkıntısı yaşanırken.  Son olarak savunma bugün iyiydi, en önemlisi hatasızdı. Eğer bu istikrarı sürdürür ve gol yeme hastalığından kurtulursak orta sahada daha etkin olmamızı bekliyorum.

Haftaya çok önemli bir virajın eşiğine giriyoruz. Beşiktaş-Galatasaray-Bursa…  Bu maçlardan en azından 5-7 puan arası bir sonuç çıkartabilirsek tadından yenmez hele hele bu takımın deplasmanda iyi oynadığını düşünürsek daha iyi sonuçlar neden olmasın ? İnşallah haftaya Beşiktaş maçında bizler de tribündeki yerimizi alacağız. Bu maçın morali ve deplasmandaki oyunumuzu sürdürürsek ben iyi bir sonuç bekliyorum. Esen kalın

Ahmet Selim KAHRAMAN
Twitter: @Ahmet_Selim

Hiç yorum yok: