27 Aralık 2012

Gündem: Transfer


Malumunuz resmi transfer dönemine girmemize günler kaldı. Mersin İdman Yurdu cephesinde bu ara transfer dönemi fazlasıyla hareketli geçeceğe benziyor.

Zira yönetim daha ilk yarı sona ermeden çoğu futbolcuyla yolların sona ereceğinin sinyallerini vermişti ve dün yolların ayrıldığı isimler açıklandı. Giray Bulak'ın yönetime verdiği isimler:

Sehiç, Bueno,İbrahim Yattara, Murat Erdoğan, Hakan Bayraktar, Abdullah Halman, Mustafa Sarp, Taylan Eliaçık, Nurullah Kaya ve Marcin Robak


Kimilerine göre gönderilecek isimler tamamen doğru, kimilerine göre ise 1-2 transfer haricinde hatalı.

 Beni düşündüren konu sene başından beri ciddi anlamda Taylan'ı, Robak'ı,Abdullah Halman'ı kaç kere kullandık. Özellikle Taylan 1 maçta bile forma giymeden takımla yolları ayrıldı. Benim takıldığım konu madem bu oyunculardan faydalanamayacağınız, kenarda oturtacağınız belliydi neden bu isimlere boşuna para döküldü ? 2 gündür kulübün sıcak paraya ihtiyacı olduğu söyleniyor. Yapılan hatalar sıcak para yoluyla telafi edilmek isteniyor. Kulübün kurumsallaşma zihniyetinden gün geçtikçe daha çok uzaklaştığı konusunda gene yanılmadık.En son ne zaman oyuncu satıp para kazandığımızı ben hatırlamıyorum. Sanırım bir Abdullah Halman'ı Eskişehir'e satmıştık. Başka ?   


Oyuncularla ilgilenilen kulüpler muhtemelen PTT 1.Lig'den olacaktır ki şu ana kadar söylentiler de bu yönde. Zira ben bir Süper Lig hocası olsam şu oyunculardan 1 tanesini bile ilk 11'i düşünerek almam. Acı ama gerçek...



Sadece aralarından Sehiç'in gönderilmesini yanlış buldum. Geçen sezon taraftarın sevgilisi haline gelen Sehiç bu sene çoğu maçta bizi puan ve puanlardan etti. Ben ise geçen senenin hatrına takımda tutulup üstüne daha çok düşülmesi gerektiğini düşünenlerdendim.

Murat Erdoğan ise muhtemelen Giray Hoca ile olan husumetlerinden dolayı kadroda düşünülmüyor. Ne ilginçtir Hasan Üçüncü bu takımda devam edecek. Umarım ileriye dönük bir Antepçilikten sonra Trabzon zihniyeti yerleşmez. 


Gidenlerin yolu açık olsun, bu formayı terlettikleri için hepsine teşekkürler.



İşin kolay kısmı oyuncuları göndermekti. Zor olan süreç esas şimdi başlıyor. 
Zira yeni bir takım kurmak ve adaptasyon sürecini atlatmak hiç de kolay olmayacak.

Artık kulübün isme göre değil performansa göre transfer yapması lazım. Bu bağlamda şu aralar gündemi meşgul eden Lawal fazlasıyla isabetli bir transfer olacaktır. Çünkü bu tarz oyuncular şu an takıma fazlasıyla yararlı olacaktır.

Mert Nobre konusunda yönetim her ne kadar takımda kalacak açıklaması yaptıysa da fazlasıyla bilgi kirliliği var. Ancak Nobre satılacaksa kesinlikle bize faydalı olacak bir takasta kullanılmalı.


Takımın ihtiyacı olan noktalar belli.  Takımdaki zayıf bölgelerin belirlendiğini anlatan Mehmet Işık, "Bu anlamda defans ve orta sahayı güçlendirmemiz lazım. Ayrıca forvet bölgesine de takviye yapmamız gerek. Bu bölgelere toplam 5 isim almayı planlıyoruz" dedi.

Özellikle en ihtiyacımız olan nokta kesinlikle ama kesinlikle orta saha. Buraya yapılacak transferler çok ana çok önem teşkil ediyor.

Savunma bölgemizde ben şahsen 1 tane stoper ve 1 tane sağ bek transferinin yeterli olacağını düşünüyorum. Hatta mevcut koşullarda Serkan-Joseph-Stepanov-Ivan dörtlüsünün de gayet makul  olduğunu düşünenlerdenim. Özellikle Serkan'ı sene başından beri beğenmeme rağmen nedense pek şans verilmediğini gördük. Şans verildiği maçlarda gerek kendi mevkisinde gerekse ortada gayet iyi işler çıkarmıştı. Tabi burada yabancı kontenjanı sıkıntı olacağından maalesef ve maalesef Mustafa Keçeli'yi yöne göreceğiz gibi görünüyor.

Forvet transferinde Mehmet Yıldız adı geçse de onun yerine daha hızlı ve Nobre'yi daha fazla topla buluşturacak hızlı forvetler gerekiyor. Çünkü Mehmet Yıldız Nobre ile hemen hemen aynı tipte bir oyuncu. Ancak gelirse de zorunlu transferler bittikten sonra alternatif olarak kadroda düşünülebilir.


5 Ocak'ta transferler başlıyor umarım iyi bir kadro ile ikinci yarıya hazırlanırız Giray Bulak konusunda fikirlerim transferle değil sahada oynanan oyunla değişecek. Zira keyif veren futbolu izlemeyi izledik.

Yeni bir yazıda görüşmek üzere...



9 yorum:

Adsız dedi ki...

geçen senenin hatrına sehiç kalsın diyerek insani değerlerin önemini vurgularken bizi 2-b de bankasyada bu takımda fedakarca oynayan nurullah a da sahip çıkmanızı beklerdim.

Hasan Doğan dedi ki...

Adsız nickli kardeşimiz doğru söylemiş Ahmet Selim :) )

Emre Berk dedi ki...

Yaziniza farkli yorumlar gelecektir. Herkesi memnun etmek zor. Öncelikle emeginize, düşüncenize saygi gòsterilmesi gerektiği kanaatindeyim. Benim nacizane tavsiyem, imla ve yazim kurallarina biraz özen göstermeniz. Sevgiyle kalin.

Ahmet Selim KAHRAMAN dedi ki...

İmla konusunda gereken özeni gösterdiğimi düşünüyorum.

Adsız;

Haklı eleştirin için haklısın.

Tamer Sami SERT dedi ki...

herkesin transfer algısı alınan forvet 20 gol atsın , solbek için açtığı her orta isabet olsun. 10 numara oynayan adam 2-3 kişi geçip asist yapsın. AMMA VELAKİN her oyuncu takımı kurtarması için alınmaz kimisi çok iyi yedek olur, kimisi antremanda çok şey öğretir. bazısı vardık son 10 alırsın topu çok iyi saklar. ŞUAN BİZİM ptt 1.lig topçusunua para verecek kadar zengin değiliz. Halman, Eliaçık,Robak,Ergin dururken ..

Emre Berk dedi ki...

Tartistiğimiz konu bu olmamali fakat doğduğu hakki doğduğu için yazmak istedim. Çok iddiali bir şekilde olmasa da imla konusunda dikkatli olduğunuzu söylemenize rağmen dikkat etmediğiniz konusunda iddialiyim. En az 10 tane yanlişiniz çikar. Bunlar ònemsiz gibi görünen ama okurken anlam karmasasi olmadan anlayabilmeyi gerektiren düşünceler. Dikkate alirsiniz, almazsiniz bilemem. Nacizane bir uyariydi benimkisi. Sevgiler...

Emre Berk dedi ki...

Tartistiğimiz konu bu olmamali fakat doğduğu hakki doğduğu için yazmak istedim. Çok iddiali bir şekilde olmasa da imla konusunda dikkatli olduğunuzu söylemenize rağmen dikkat etmediğiniz konusunda iddialiyim. En az 10 tane yanlişiniz çikar. Bunlar ònemsiz gibi görünen ama okurken anlam karmasasi olmadan anlayabilmeyi gerektiren düşünceler. Dikkate alirsiniz, almazsiniz bilemem. Nacizane bir uyariydi benimkisi. Sevgiler...

Hasan Doğan dedi ki...

Tmaer Sami Set: Farklı bir bakış açısı sizinki ama büyük oranda fikrinize hak veriyorum.

Hasan Doğan dedi ki...

Emre Berk: Abi arkadaşlar haricinde postları bende tekrar imla denetiminden geçiriyorum lakin denetlemede bir sıkıntı olmuyor.Ama sen yinede hata olan kısımları tespit edersen ben düzeltmeye çalışırım.Güzel Türkçe'mizi güzel kullanmaya daha fazla önem vermeliyiz ki ben ve diğer arkadaşlarım buna daha fazla özen göstermeliyiz.