10 Aralık 2012

Taraftar, Beklentiler ve Kırmızı Şeytanlar

Başlıkta taraftar dedim çünkü kendisini sadece taraftar olarak gören bir kesim maalesef Mersin'de yok! En azından olaya Mersin İdman Yurdu gözüyle bakan yok...

Stada gelen taraftar ne o zaman diyeceksiniz haklı olarak... Kırmızı Şeytanlar Grubu dışında gerçekten gönlünde tek takım olan bir taraftara rastlamak maalesef Tevfik Sırrı Gür Stadı'nda mümkün görünmüyor. 1982-83 sezonunda tek gol yüzünden tam 29 sene bekleyen bu şehirde gerçek bir taraftar kimliği oluşturmak ligde bir şampiyonluk yaşamadan mümkünde görünmüyor. 

Ligde Trabzonspor'dan sonra şampiyonluk yaşayan tek takım olan Bursaspor bile bir çok maçını yarısı boş tribünlerde oynuyor. Bu arada Kayseri'ye de çokta kızmamak gerek. Onlarda en azından süper ligdeki bir çok takım kadar taraftar topluyorlar ama statları büyük olduğu için görünmüyor.

Birde kurumsallaşma mevzusu vardı bak onu unuttum. Haliyle ligde ilk 8 hedef olunca... Ağlanacak halimiz varda bakmayın işte. Asıl mevzuya gelmek çaba aldı bugün. Sosyal medyadan sorular geliyor... Abi takımın hali n'olcak, takımda yeni bir gelişme var mı diye falan filan... Şimdi ben tam 3 gündür arıyorum basın sözcümüzü ama şahsın bana cevabı; '' elimde bitirmem gereken mimarı projeler var.  Mümkünse sonra görüşelim. '' Hani reklamda diyor ya, var mı böyle bir şey!.. 

Arkadaş sen kimsin? Takımın basın sözcüsü... Senin bizi aydınlatman gerekmez mi? Takım ligde yokları oynuyor, gelecek adına bir tek ışık yok! En güvendiğimiz isim olan Nurullah Sağlam, kaybettiği Elazığ maçı sonrası saçma sapan açıklamalar yapıyor. Yahu ne hallere düştük böyle biz. Başkan Ali Kahramanlı'da Fenerbahçe'den sonraki en güçlü ikinci yönetim bizde diyordu geçen sene. Acaba şu durumu hiç görmüyor mu?


Store açtık içinde lisanslı, hadi lisansı geçtim adam akıllı bir tek ürün yok! Stat meselesi arap saçına döndü. Her gün icra memurları işçilerden daha fazla mesai yapıyor. Altyapı yok. Mustafa Ongun'un eline teslim edilmiş geleceği ne olacak bekleyip duruyoruz. Tesis zaten hiç olmadı. Altyapıdan hocalarla konuştum. Halleri perişan. Şehirdeki yetenekleri bir bir dışarı kaptırıyoruz diye dert yanıyorlar. En son 15 yaşında bir gencimizi Gençlerbirliği'ne kaptırmışız. Diğerleri içinde sırada bekleyenler olduğunu da belirtelim.

Tekrar taraftara dönelim. Bu hafta yoğun bir eleştiri bombardımanı tribünlerde olacak. Bilen bilmeyen atıp tutacak. Kimisi hocayı asacak, kimisi topçuları... Hedefler belli; Murat Erdoğan, Mustafa Sarp ve Hakan Bayraktar. Nobre'de eğer biraz formsuz çıkarsa maça onada söver sayarlar. Haa birde ellerindeki çekirdek poşetini ekleyeyim. O detayı atlarsak olmaz.


Tribünlerimizde paramparça olmuş durumda. İki ayrı taraftar grubu var ve stat da bütünlük sağlamak söz konusu bile değil. Biri ak diyorsa diğeri kara diyor. Haliyle bir tezaruhat kirliliği oluşuyor. Takım zaten bitmiş tükenmiş gibi. Ayakta duracak mücadele edecek güçleri yok. Haftanın bu ilk gününde canınızı bu kadar sıkmak istemezdim ama...

Taraftarın sürekli kızdığı ve eleştirdiği Murat Erdoğan'a bir kulak verelim. Oyuncu sezon başında aslında çok anlamlı bir cümle kurdu ama bir çoğumuz maalesef bunu kaçırdı. Oyuncu; '' Bundan tam 10 sene öncede burda oynamıştım ve bugün baktığımda 10 senede değişen hiç bir şeyin olmadığını gördüm.''

Maalesef durumumuz bu...

2 yorum:

Adsız dedi ki...

değerli kardeşim a takımın sorunları belli medya önünde olduğu için herşey rahatça ortayaçıkıyor.Ben ise biraz A2 takımından bahsedecem.a2 takım oyuncusunun hiçbir hedefi yok çünkü a takımla hiç bir araya gelmemiş hiç hazırlık maçı bile yapmamış kendine model alacağı futbolcuları hiç görmeyen bile var.
hedefsiz bir a2 takımı var bütün sorumluluk mustafa ongun denilen insana bırakılmış oda tamammen insanları kayırarak o çocukların şevki kırılıyor.Deplasman kadrolarını hoca içerdeki maçları ongun kuruyor.Tabi mustafa ongunun sözleriyle devam edeyim beni hangi yönetici ararsa onun oyuncusunu oynatırım diyecek kadarda ileri .federasyonun internet sitesinden deplasman ve içerdeki kadrolara bakarsanız anlarsınız.
Vaktim olsa sizlere altyapıyla ilgili dertlerimi daha fazla açmak isterim ama..
şuan takımda olan ve kadroya alınmayan 3 oyuncu parasıyla alt yapıdan ne yetenekli futbolcular çıkartılır.(A.halman,taylan,robak)

Hasan Doğan dedi ki...

Adsız: reddevilsblog10@gmail.com mail adresim.Görüşmek isterim çünkü benimde hali hazırda söyleyemediklerim var.Uygun olursanız dertleşmek isterim...