11 Ocak 2013

Eskişehirspor - Mersin İdman Yurdu Maçının Analizi


Açıkçası maçtan önce değerlendirme yazısı yazmak istemiyordum çünkü Antalya maçının benzerini yaşayacağımızı düşünmüştüm.  Keza ilk 11’i görünce hemen hemen herkes benzer düşüncelere kapılmıştır. Gene de işin içine kırmızı ve lacivert girdi mi dayanamayıp televizyonu açtık.
Malum tamamen lige odaklanmış durumdayız, kupa bizim için geri planda. Gene de yeni hocayla takım nasıl olacak, yeni gelen oyuncular nasıl sorusunun cevabını almak adına iyi bir maçtı. Bu maçta ortaya konulan mücadele herkesin ikinci yarıya umutla bakmasını sağladı. İlk yarıda oynanan 17 maçın en az 11-12 tanesinden tamamen ruhsuz, mücadele etmekten aciz bir Mersin İdman Yurdu vardı. Bugün ise hazırlık maçında dahi bir araya gelmemiş 11 adam mücadelesini sonuna kadar gösterdi. Bunu en basit savunma hatalarına rağmen söylüyorum.


               Giray Bulak maçtan sonra dediklerimizi yaptıracağız, bunu oyunculara öğreteceğiz gibisinden bir açıklama yaptı.  Giray Hoca geldiğinde en çok tepki verenlerden bir tanesi bendim ama içten içe de olsa bir umut besledik kendisine. Bugün özellikle değişen sistem ve mücadeleyi görünce daha da umutlandım.  Dikkat ettiyseniz topu rakip bölgeye taşırken kanatları daha etkin kullanmaya başladık, yanlış uyguladığımız pas sisteminden biraz daha uzaklaştık. Pası sadece topu dolandırmak için değil ileri taşımak için kullanıyoruz. Gelelim göze çarpan oyunculara:
                Günün başarısız isimleri Orkun ve Can Erdem idi. Kimse kusura bakmasın ama Can Erdem bu takımda yedek kalacak bir oyuncu bile değil. Orkun ilk yarıda başarılı gözükse de 2. Ve 3. Gollerde hatasının olduğunu söylememiz lazım. Bicik’in as kaleci olduğun düşünürsek Özden’in 2. Kaleci olarak görmek sanırım daha mantıklı olacak. Ivan  ara ara sahneye çıksa da eski görüntüsünden uzak silik bir mücadele sergiledi.


Gelelim günün başarılı iki ismine:
Tanju Kayhan: Bu adam Mersin İdman Yurdu ile daha yeni sözleşme imzaladı deseler kim inanır? Sanki bu takımda normal bir ilk 11 oyuncusu gibi oynadı. Kanadını bilhassa hücum anlamında çok iyi değerlendirdi. Bana kalırsa ilk 11’de görmemiz gereken oyunculardan. Giray Hoca formunu tam yakalaması için ilk maçlarda Ömer’in yerine bence Tanju’yu denemeli.

Nduka:  Nduka bildiğimiz Nduka…  Koşuyor, mücadele ediyor, arkaya sarkmaya çalışıyor.O kadar yedek kalmasına kadro dışı kalmasına rağmen dert etmedi, şans verildiğinden elinden geleni yaptı. Bugün hem iyi oynadı hem de çok güzel bir gol attı. Bu maçta özellikle bencilliğinden biraz kurtulmuş gibiydi. Nduka kupa maçlarında ve ligde 60-70. Dakikalarda verim alabileceğimiz bir oyuncu, çok iyi bir alternatif.
Son olarak; maç saatinde imza töreni düzenlemenin mantığını  anlayamıyorum.. Bir takım ne kadar hedefsiz olsa da sahaya çıkıp mücadelesini gösterirken imza töreni düzenlemek bana açıkçası hiç etik gelmedi. ( yapılan transfer ne kadar yerinde olsa da !)

Yeni bir yazıda görüşmek üzere


3 yorum:

Adsız dedi ki...

Değerli arkadaşım:
Maç yorumun güzel ama çok zor olmayan bir soru sormak istiyorum.Eklediğin fotoğrafta önceki maçlardan ayrı bir kare var.Bul bakalım?
Soruyu sorup cevabını verme küstahlığıma rağmen cevaplayayım.18 yaşında alt yapıdan kadroya dahil aolan ve maç içinde hiç sırıtmayann üstüne üstlük çok net hollük bir pozisyonu kaçıran bir oyuncu.... 1 2 kelam etmeye değmez miydi acaba.Maç anıda beni tek heyecanlandıran 2 genç oyuncumuzun oynamasıyd.Ama mersin camiası açısından bunlar önemli değil galiba.

Ahmet Selim KAHRAMAN dedi ki...

Eleştirinizde haklısınız. Tarık ve A.Kadir'den bahsetmem gerekirdi. Bunu istemeden de olsa atladığımdan dolayı özür diliyorum.

Adsız dedi ki...

Oynayan oyuncu mahmut metin A.kadir olacak güzel erdeminizden dolayı ben teşekkür ederim.