26 Mart 2013

Mersin Arena


Aslında sevinsem mi, üzülsem mi bilemiyorum. Nüfusu 2 milyona yaklaşan ve sürekli gelişen bir şehre 25 bin kişilik stat epey komik gibi duruyor. Lakin ülkemiz taraftar profilini düşününce bu stada 25 bin kapasiteyi uygun görenlere hak vermiyor da değilim. Kendi şehrinin takımının daha kadrosunu dahi bilmeyen taraftarı düşününce 25 bin de yeterlidir diyip geçelim...


Daha önce stat ile alakalı daha iştahlı çalışıyordum ama bugün stadın son halini görünce biraz hayal kırıklığına uğradım. Kadir Has Stadı, 32 bin kişilik ama istenirse kapasite 40 bine çıkarılabiliyor. Bizim Mersin Arena'da böyle bir şansımız yok. 25 bin kişiyi aşmak imkansız! Stat 2 katlı ama ikinci katı neredeyse hiç yok gibi. 3 yada 4 sıra ancak sayılıyor. Ötesi yok yani...


Stat da loca bölümü de düşünülmüş. Locanın hemen üstünde ikinci kat var ama dediğim gibi 3 yada 4 sıra ancak gelir. Bir Kadir Has Stadı'nın görüntüsü yok. Burada kıstas olarak Kadir Has Stadı'nı aldık ama maalesef ülkemizde Saraçoğlu ve TT Arena dışında Anadolu kulübü olarak bir tek Kayseri'de benzer bir stat var. Onun için Kadir Has ismini çok kullanıyorum çünkü başka bir örnek maalesef sunamıyorum.


Stadın batı tribün giriş kısmı. Soyunma odaları bu bölümde yer alacak. Futbolcular sahaya çıkarken, batı bölümü tribününü kullanacaklar.





Bu kısımda Doğu tribünün güney kısmı. Maalesef içeri girme şansım olmadı. Dolayısıyla inceleme imkanı da bulamadım.



Bu bölüm kuzey tribünü. Yapımı hala devam ediyor. Oyunlara yetişmesi beklenmiyor. Lakin oyunlar bitince ince işçiliğe devam edilecek.







Stadın 4 bir yanını, içini ve yapımı devam eden her tarafını gezdim. Zor şartlar altında fotoğraf çekmek zorunda kaldım çünkü yetkililer ve güvenlik görevlileri, fotoğraf çeken birini görünce aniden müdahale ediyorlar. Bilgi almak ise neredeyse imkansız! Bu tedbiri almalarında elbette bizim gibi meraklıların payı büyük. Onları dinleyince gerçekten hak veriyor insan. 

Aslında böyle aceleye getirmeden 40 yada 45 bin kişilik bir stat yapılsaydı ne güzel olurdu. Belki bir kaç sezon dolmazdı ama ileriye dönük bir Avrupa Kupası finali nasip olabilirdi. Buda şehrimiz için mükemmel olurdu diye insan içinden geçiriyor.

Not: Fotoğrafları çekerken tarih kısmına dikkat edemedim. Affınıza sığınıyor mazur görmenizi rica ediyorum.

Hiç yorum yok: