26 Ağustos 2013

Ordu'nun Derelerindeki Mersin İdman Yurdu

Sevgili Hasan kardeşim bugünkü yazısında doğru noktalara parmak basmış. Takımın içini iyi bildiği için dediklerinde her zaman haklılık vardır. Transferdeki sıkıntılar, kamp programları, yönetimin takıma ilgisi vs vs.. O konulara pek girmeyeceğim. Gözümüzün gördüğüne odaklanalım.

Geçenlerde eski emektar Mersin topçusu babamla bir cenazede eski dostlarımızdan Hacı Baba'ya rastladık. Hacı Baba Birinci'yi tanımayanınız yoktur. Hemen bir İdman Yurdu sohbeti açıldı. Mersin İdman Yurdu'ndan umutlu olmadığımı, transferlerin bizi üst sıralarda tutamayacağını söyledim. Herkes Süper Lig kalitesine yakın takım kurarken, Mersin İdman Yurdu bazı bölgelerde çok eksik diye düşünüyordum. Ama Hacı Baba'nın tepkisi karşısında şaşırdım. Hacı Baba bize çok iyi takım yaptığımızı, gördüklerinden çok umutlu olduğunu söyledi. Ordu maçında anlaşılır herşey diyerek ayrıldık.

Daha önce dediğim gibi hiç umutlu olmayarak maçı izlemeye başladım. Deplasmanda Adanaspor'a 4 tane atan takıma deplasmana gitmiştik sonuçta.


Maçta 10-15 dakikalık Ordu baskısını bir kenara koyarsak, diğer bölümlerde Mersin İdman Yurdu'nu beğendim. İnanılmaz mücadele eden, çok koşan bir takım yaratmış Hakan Kutlu. PTT 1.Lig'in mücadeleci yapısının hakkını veren bir takım gördüm sahada.

MAHMUT BEZGİN

ALİ TANDOĞAN               MITROVIC            EFE             MURAT KALKAN

GÜVEN VAROL     MURAT CEYLAN    LAWAL 
             NDUKA                                                                         EMRAH BOZKURT
                                                                                                      (EREN TOZLU)
KENAN ŞAHİN 

4-5-1 düzeninde zaman zaman da 4-3-3'e kayan bir sistemle oynadı Mersin İdman Yurdu. Ortasahada kalabalık, çok koşan, mücadele eden ve sert oynayan bir takım vardı. Maçın belli bölümleri hariç çok iyi oynadılar. Kenan Şahin o golü atsa belki de şu an hedeflerimize daha umutla bakıyorduk. Kaleciyi geçmişken sağına almak için zaman harcayacağına, soluyla kaleye yuvarlasa oynadığımız oyunun ve mücadelenin hakkını alacaktık. Kenan da farkındaydı durumun, arkadaşlarının Kenan'ın yanına koşup onu teselli etmeleri de güzel anlardı.

Kaliteli bir Türk hücumcu alıp, futbol fakiri Nduka yerine Ben Yahia'yı monte ettiğimizde hersey çok daha güzel olur. Mehmet Temur bu boşluğu doldurur mu muamma. FB'den Recep Niyaz gibi, BJK'den Muhammed Demirci gibi İstanbul takımlarında yer bulamayan potasiyelli gençleri kiralama yoluna gitmek çok faydalı olurdu. Ama bu yönetimin transfer konusundaki beceriksizliği herkesin malumu.

Ben Mersin İdman Yurdu'nu ilk maç için beğendim. Ama henüz çok erken. Bir de iç sahada gole yönelik oynarken görmek lazım.

Hiç yorum yok: